יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

מגלים אחריות, מושיטים יד!

עם ישראל מחכה לכם. לא תושיטו יד?

 

מספרים על ה'בית הלוי', שבתחילה היה רב בעיירה קטנה, וזמן רב ביקשו ממנו אנשי בריסק שיבא לשמש כרב בעירם, אך הוא היסס. שלחו אליו את חשובי הפרנסים עם מיטב ההסברים, הטענות, המליצות והסיבות - מדוע כדאי שיבוא לכהן כרב בעירם, וללא הועיל. באחד הימים הגיע לביתו אחד מפרנסי העיר בריסק, ואמר לו משפט אחד, חד ונוקב: 'רבי, עשרים וחמשה אלף יהודי בריסק מחכים לכם!'. באותו רגע נטל הבית הלוי את כובעו, ועלה על העגלה לבריסק...

המסקנה ברורה ותובעת: כשכל כך הרבה יהודים מחכים, לא ניתן להסס, להסתפק או להתמהמה. אתה עולה על העגלה, אתה מושיט יד, אתה לוקח אחריות.

 

ארגון 'שתי הלכות ביום' רתם את הכוחות העצומים של ההתקדמות הטכנולוגית, להעביר את דבר ה' לכל פינה בעולם. אמנם חברים בארגוננו למעלה משתי רבבות יהודים, אך אין כאן מקום לטפיחה  על השכם. אדרבה, דווקא משום כך אנו נחשפים יותר ויותר לאיתותים הנשמעים מכל רחבי תבל. קולות התובעים, דורשים ומתחננים: הוסיפו מדורים, הוסיפו שפות, הוסיפו לימודים. אם פעם היה זה נשמע הזוי, למסור שיעור לרבבות יהודים יחד, הרי שכיום אין גבול לכמות היהודים שניתן לצרף לכל שיעור.

לא עשרים וחמשה אלף יהודים בלבד, אלא מאות אלפים ומיליונים של יהודים ויהודיות יכולים להצטרף ולהתעלות ללא גבול על ידי לימודים אלו, אך הכלים להגיע אליהם אינם בידינו, הם זקוקים לכם.

קול דמי אחינו קוראים לנו מכל עיר ומדינה בעולם, להגשים את יעוד הנביא למלאות את הארץ דעה את ה', אך הדרך להגיע אליהם אינה קלה. עיזרו לנו להגביר את עוצמת אש התורה, ללבות את שלהבותיה, שיאירו עד הפינות הרחוקות והנידחות ביותר, ותהיו שותפים לנתינת מענה לאותם המוני יהודים שאפילו אינם יודעים עדיין, שהם מחכים לכם...

 

שפות נוספות

בתחילת השנה, בפתיחת מחזור הלימוד האחרון של 'שמירת הלשון', עשינו נסיון של הרחבת הפצת ההלכות גם בשפה האנגלית. ב"ה היתה היענות גבוהה של לומדים מעבר לים שביקשו להצטרף, ומקבלים מידי יום את הלימוד הקבוע. עם זאת, נוכחנו לראות כי לצורך תפעול שוטף של המערכת בשפות נוספות, ולשם הגדלת המנויים באנגלית - וכמובן בשפות אחרות שנוסיף אי"ה - יש צורך בהקמת מערך שלם, הכולל תרגום מקצועי ואיכותי של ההלכות לשפות שונות, ואנשי צוות מיומנים הבקיאים בשפות אלו, ויכולים לתת מענה הולם לכל פונה. הקמת מערך כזה יכולה להגדיל את הפצת הלימוד למרחבים אינסופיים כמעט, על פני תבל ומלואה, והעיכוב היחיד הוא גיוס המשאבים הנדרשים לכך.

 

הפצת ההלכות בדפוס

למרות שארגון 'שתי הלכות ביום' מושתת בעיקר על פעילות בדואר אלקטרוני, הרי הבשורה שבו מתאימה לקהלי יעד נוספים. החידוש המרענן של הגשת ההלכות בשפה קלה ונעימה, והתגובות הרבות שאנו מקבלים מאנשים שכבר למדו את ההלכות שאנו שולחים, אך רק עתה הצליחו להבינם בבהירות בזכות הניסוח המיוחד של העורכים שלנו, גרם לנו להבין שאף בקרב הלומדים ה'קונבנציונליים' יש מקום להתקדמות.

אנו מתכננים להוציא בקרוב אי"ה את כל ההלכות המקוצרות של 'שמירת הלשון' על גבי כרטיסים בפורמט נוח ונעים, בצירוף ללוח מיוחד עם כיס ניילון מתאים לכרטיסים אלו, בצורה שתתאים לתליה בכל מקום: בבית, במשרד, במעלית או בחדר מורות, כאשר הכרטיסים מוחלפים בתדירות לפי סדר הלימוד היומי. כמובן שעם הזמן והדרישה - תיתכן הפקה כזו גם של מסלולי הלימוד הנוספים, ושל שפות נוספות.

 

שיעורים מוקלטים במייל

שעות רבות ביום, רבות מידי, 'נשרפות' לנו על לא דבר. בנהיגה, בנסיעה באוטובוס, ואף בהליכה או בריצה, אין אפשרות לפתוח ספר, קשה מאד לשנן משניות בעל פה, ו... הזמן אינו חוזר.

אנו מתעתדים בעזרת ה' לפתוח מסלול נוסף בו נשלח מידי יום שיעורים מסודרים בנושאים שונים - מוקלטים. כל מנוי יוכל להעביר את השיעור ל'נגן', לדיסק, או לכל מכשיר דיגיטלי אחר המתאים לו, ולהתענג על לימוד התורה תוך כדי נהיגה, נסיעה, או ביצוע ענינים טכניים אחרים, שאינם דורשים ריכוז מחשבתי.

 

 

עשה לך רב

לאור הפניות הרבות והשאלות הרבות שנשלחות אלינו, בהם אנשים רבים מאד שאין להם אפשרות לגשת לרב ולשאול את השאלה, מצב זה עורר אותנו לצורך הגדול של הקמת צוות רבנים בעלי נסיון בהוראה, שיואילו להשיב על שאלות הפונים באמצעות הדואר האלקטרוני. בימים אלו אנו מנהלים מגעים עם רבנים חשובים, לבני אשכנז ולבני עדות המזרח, שיוכלו להשיב בפרקי זמן קצרים לכל שאלה שתתקבל. אנו מקוים שבקרוב נוכל לבשר על פתיחת המהלך, לשמחת רבים.

 

 

מסלולים נוספים

כן. למרות המסלולים הרבים הקיימים, עדיין לא מיצינו את כל האפשרויות; אנו מקוים לצאת בשבועות הקרובים במסלולי לימוד נוספים, מיוחדים ומעשירים, עליהם שוקדים עתה מיטב העורכים והמבקרים בארגוננו, להגדיל תורה ולהאדירה.

 

 

ידידים יקרים! מכל המצוות שבתורה, לימוד התורה ניצב בראש הפיסגה, כמי ששקול כנגד כל המצוות. במסגרת השותפות בארגון 'שתי הלכות ביום' אינכם רק מסייעים ללומדי התורה, אלא הינכם יוצרים לומדי תורה חדשים. אנשים ונשים שהלימוד שלהם נמדד במנות זעומות, משבת לשבת. אנשי עסקים, רופאים, שופטים, אדריכליות, מזכירות, אחיות ועקרות בית, כל סוגי האנשים העמוסים בעולם, שלא מצאו זמן פנוי ביום לקורטוב של רוחניות, מושפעים היום בשפע של אפשרויות לימוד, מנצלים דקות פנויות ביום ובלילה, בתור למעלית ובהמתנה לפגישה, באוטובוס, ברחוב ובעבודה, ומאירים את חייהם בזכות התורה. בזכותכם.

 

חג החנוכה מסמל - לא רק את נצחון היהודים על היוונים - אלא גם, ובעיקר, את נצחון הרוח על החומר. מעט רוחניות דוחה הרבה חושך גשמי. הנרות הקטנים המרצדים בחלונינו בימי החנוכה מזכירים לנו זאת, ומדגימים לנו כיצד מעט אור דוחה חשיכה רבה.

שתי הלכות ביום, משנה אחת ביום, מעט מוסר - מקרינים את אור התורה על כל היום שלנו, עם כל ההיבטים החומריים שבו. עיזרו לעוד יהודים להפוך את החיים שלהם למוארים יותר, ערכיים יותר, רוחניים יותר.

 

אנא, עיזרו לנו להגדיל את מעגל הלומדים הנפלא הזה, להשפיע שפע רוחני לעולם, ומתוך זה יושפע עליכם שפע רב ברוחניות ובגשמיות, ויתמלאו כל משאלות ליבכם לטובה, אמן.

 

ידידיכם, הפועלים מכוחכם ובזכותכם

חברי מערכת 'שתי הלכות ביום'

 

להזכירכם, אפשרויות התרומה:

העברה בנקאית: בנק הפועלים (12) סניף 520 ח-ן 133056 על שם עמותת 'שתי הלכות ביום'.

כרטיסי אשראי, בטלפון: 0765-404-360 ניתן להתקשר 24 שעות.

שליחה בדואר, לכתובת: ת.ד. 23053 ירושלים, מיקוד: 91230.

לתרומה בפייפל או לקבלת מעטפת תגוביינא - halachotbeyom@gmail.com

ניתן להקדיש או להנציח לתאריכים שתבחרו - לעילוי נשמה, לרפואה שלמה, לזיווג הגון, לברכה והצלחה.


כתובת: ירושלים
נשלח באמצעות מערכת רב מסר
להורדת הכתובת "konstabler@gmail.com" מרשימת התפוצה או עדכון פרטים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה